Serwis rowerowy

tablica    Rower trzeszczy i dzwoni ? Skrzypiący łańcuch ? Piszczące klocki hamulcowe ? A może scentrowane  koło ? Nie wiesz jak sobie poradzić ?  Już teraz nie musisz wiedzieć jak nacentrować koło, czy jak wyregulować przerzutki - od tego są fachowcy ! Nasz serwis rowerowy prowadzi wszelkie naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne, przeglądy, smarowania piast i suportów, wymianę podzespołów i regenerację wszystkich kluczowych elementów rowerów, wszystkich typów. Zawsze służymy pomocą, udzielimy porady.

     Zapraszamy do nas.

 

 

 

Rowery po okresie zimowym… 

Przechowywane najczęściej w piwnicach i pomieszczeniach zawilgoconych ulegają korozji i starzeniu. Nasi serwisanci  pomogą państwu, bez wielkich inwestycji, doprowadzić  Wasze rowery do prawidłowego stanu technicznego. Jest to bardzo ważne, nie tylko ze względu na komfort jazdy ale przede wszystkim na bezpieczeństwo. Doradzimy też Państwu jak należy dbać o istotne elementy roweru i jakie należy używać środki konserwujące i smary.  Na życzenie klienta dokonamy zmiany osprzętu oraz zamontujemy dodatkowe akcesoria  takie jak: stopkę, błotniki, oświetlenie itp.

 

Przeglądy gwarancyjne

W naszych sklepach można przeprowadzić  przeglądy gwarancyjne przewidziane przez producentów rowerów.  Wielu producentów, w tym także GIANT, wymaga dokonania przeglądu w określonym czasie od daty zakupu roweru.  Jest to warunek jaki należy spełnić dla zachowania nawet kilkuletniej gwarancji.  Rowery GIANT posiadają 5-letnią gwarancję na ramę oraz do dwóch  lat na pozostały osprzęt. Dla naszych klientów, na wszystkie rowery zakupione w sieci sklepów KONIKSport, stosujemy specjalne ceny przeglądów.

 

Konserwacja roweru

Konserwacja roweru to zakres czynności pielęgnacyjnych spoczywający na użytkowniku. Zaczynając od dbania o estetykę i czystość roweru, na smarowaniu podzespołów i regulacji kończąc. Przy ładnej pogodzie i przechowywaniu roweru w np. suchej piwnicy,  jedyne co zagraża naszemu pojazdowi to kurz. Gorzej,  gdy złapie nas deszcz - woda zmywa smar, przede wszystkim z łańcucha, a błoto osadzając się na klockach i obręczach, niszczy je. O ile zabrudzenia  i błoto łatwo usunąć, to znacznie więcej błędów popełnianych jest przy konserwacji łańcucha. Nie powinno się używać smaru stałego - do niego łatwo przykleja się piasek i kurz, a to może doprowadzić do zatarcia ogniwek łańcucha. Najlepsze są smary przeznaczone do łańcucha (np. Brunox - Preparat TOP-KETT  w aerozolu). Łańcuch smarujemy i pozostawiamy na kilka godzin, następnie przed jazdą  wycieramy go suchą ściereczką. Kolejnym elementem jaki należy okresowo smarować, są pancerze linek. Najlepszym środkiem do tego jest oliwka uniwersalna  lub np.  Brunox Turbo Spray w aerozolu. Do łożysk piast, steru i suportu nie można stosować smarów w aerozolu czy oleju. W tym przypadku konieczny jest smar stały. Ważne jest także aby  stosować go w rozsądnych ilościach , nanosić należy tylko tam, gdzie jest łożyskowanie. Błędem jest wypełnienie smarem całej przestrzeni piasty, możliwe jest wówczas przegrzewanie się łożyska. Właściwa konserwacja często jest pracochłonna i wręcz niemożliwa, bez posiadania specjalistycznych narzędzi, zawsze jednak można skorzystać z usług fachowców. Zapraszamy do naszych sklepów.