Tutaj znajdziesz porady i ciekawe informacje ...

------------------------------------------------------------------------------------------

HAMULCE ROWEROWE

  hamulec v-breakHamulce w rowerze, to jeden z najważniejszych podzespołów wyposażenia każdego roweru.
Sprawne i skuteczne hamulce to przede wszystkim bezpieczeństwo jazdy a co za tym idzie jeszcze większa satysfakcja oraz frajda z każdej przejażdżki rowerowej. Dlatego zawsze pamiętajmy o utrzymaniu hamulców w naszym rowerze w pełnej sprawności technicznej. Jeżeli jednak nie bardzo wiemy jak się do tego zabrać to warto skorzystać usług profesjonalnego serwisu rowerowego. To właśnie serwisanci szybko i fachowo usuną nieprzyjemny  efekt "piszczących hamulców", poprawiając jednocześnie skuteczność hamowania, dokonają okresowego przeglądu, ocenią stan techniczny i zużycie całego układu hamulcowego. Przy zakupie nowego  roweru, powinniśmy  zwrócić szczególna uwagę na typ oraz jakość zamontowanych hamulców w wybranym przez nas rowerze. Rozróżniamy dwie podstawowe grupy hamulców: hamulce szczękowe oraz hamulce tarczowe. Jednocześnie obydwie te grupy dzielimy jeszcze na hamulce mechanicznie oraz hydrauliczne. Hamulce szczękowe mechaniczne są najczęściej stosowanym systemem hamowania w rowerach, natomiast hamulce tarczowe mechaniczne to rozwiązanie znacznie skuteczniejsze, pod warunkiem, że zastosowane podzespoły pochodzą od "markowego" producenta. Koszt roweru wyposażonego w dobre hamulce tarczowe jest często wyższy niż 1000 zł. Zakup roweru poniżej tej kwoty z reguły oznacza, że rower, jest zaprojektowany z myślą o młodszych rowerzystach. 

hamulec tarczowy

Zastosowanie hamulców hydraulicznych, zarówno szczękowych jak i tarczowych, świadczy o najwyższym zaawansowaniu technologicznym układu hamulcowego w rowerze. Niestety hamulce tego typu należą do najdroższych rozwiązań.  W zamian jednak zyskujemy najwyższą  skuteczność hamowania w każdych warunkach terenowych, oraz pogodowych.

Podsumowując: sprawne i skuteczne hamulce  to przede wszystkim nasze bezpieczeństwo jak również innych użytkowników dróg.


GM

 

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------

SMARY ROWEROWE


Co to jest smar? Smarem nazywamy substancje stałą, płynną, półpłynną, która chroni elementy od wzajemnego tarcia.
Smar wnika pomiędzy elementy powodując powstanie szczeliny smarującej.  Smar jest bardzo ważny  ze względu na: wydłużenie żywotności, cichą a zarazem precyzyjną pracę ,
wypieranie wody, poślizg, anty-korozja.

 Rower składa się z wielu elementów, które "potrzebują o siebie trzeć" np: linka hamulcowa, przerzutowa , łożyska w piastach,  łożyska pedałów, łożyska sterów kierownicy,  piwoty  hamulców, łańcuch, łożyskowanie kółeczek przerzutki, elementy mechanizmu przerzucania, golenie amortyzatora, sprężyny amortyzatora. Do każdych podzespołów należy użyć właściwego smaru.  


Smary stałe

Używamy do smarowania łożysk wszelkiego typu. Pamiętaj! nigdy nie smaruj łożysk smarem płynnym co grozi dużymi wydatkami. Wydatki związane z takimi zabiegami mogą przekroczyć kilkukrotnie cenę jednego taniego smaru w sprayu który doradził nam "pan nikt" .
Skutkiem zastosowania smaru płynnego w miejscach łożyskowania jest
wypłukanie smaru stałego, wysuszenie łożysk, zwiększenie tarcia, następnie czeka nas koszt wymiany łożysk, konusów, misek ,piasty.  Rada- jeśli nie wiesz jak zabrać się do takich zabiegów, służymy pomocą, a także serwisem w pełni profesjonalnym.

smar stałyDostępność produktów smarujących  jest ogromna, różnica jest w cenie, jakości ,zakresie temperatur, zastosowanych składników opatentowanych przez firmy. Nasz serwis używa smaru plastycznego ze strukturą syntetyczną uszlachetniającą metale, który molekularne wiąże się z metalem- zakres temperatur -30 do +135 stopni Celsjusza.

Smary płynne

Możemy spotkać wiele różnych rozwiązań np. smar z dodatkiem krytoxu,  sylikonu, ceramiki, dodatkiem molibdenu, azotku boru, teflonu ...  
Rozróżniamy smary suche i mokre . suche na bazie ceramiki, teflonu krytoxu zastosujemy w warunkach pogodowych suchych gdzie jest duże zapylenie, tak aby i nasz łańcuch nie był podatny na pyły.
Smar mokry jest to taki który używamy w ciężkich warunkach. charakteryzuje się on większymi właściwościami lepkości i odporności na wypłukiwanie.

brunox-turbo-spray-400mlŁAŃCUCH - jest to niemalże najważniejszy punkt smarowania , gdyż właśnie tutaj spotykamy się z największymi obciążeniami  pamiętajmy aby nie smarować smarami stałymi
ponieważ one są przyczyną, nieprawidłowej pracy przerzutek, spowolnienie przerzucania, przywieranie ogromnych ilości brudu, nawet do kilkunastu gramów, zmniejszenie żywotności całego napędu.
Przed smarowaniem łańcucha postarajmy się o jak najdokładniejsze wymycie łańcucha ze starych smarów. Po tym zabiegu łańcuch należy wysuszyć. Kiedy mamy już czyściutki świecący łańcuch przystępujemy do smarowania.
Używajmy jednego smaru , tak aby nie mieszać ze sobą wielu rodzajów. smar nanosimy po 2-3 krople w każde ogniwo. nie ma potrzeby  "paćkania" zębatek, i wszystkiego dookoła.
brunox-turbo-spray-400mlAMORTYZATOR - smary do shoxów maja specjalne właściwości których nie mają inne.
Najczęstszą przyczyną zacierania, braku płynności, przeciekanie, luzy …. to niewłaściwy smar lub co jeszcze gorsze ,jego brak.
Używajmy zalecane  smary zewnętrzne do amortyzatorów, które posiadają odpowiednie właściwości przy pracy amortyzatora.  Zadaniem takiego smaru  jest ochrona goleni od warunków atmosferycznych, ochrona uszczelek, wypieranie wody, pozostawia cienką przezroczystą warstwę ochronną. Smar stały znajduje się tylko we wnętrznościach  amortyzatora, ale nie polecam ingerencji  ponieważ w razie uszkodzenia któregokolwiek elementu będziemy zmuszeni do wysłania do specjalistycznego serwisu, co wiąże się z dużymi kosztami.


Drodzy czytelnicy! " Kto nie smaruje, ten nie jedzie"

                                                                                                                    mateo